Saturday, 7 March 2009

puding Oh puding


hohoho...mesti ada yg tegezut tgk gmbr di sebelah kot..
ataupun terbeliak mata...
ataupun ada yg tertanya2..
ataupun ada yg mgkin ingat saya nak promote benda x senonoh..

relax k..ni bukan nak promote brg lucah...ekeke....
sekadar nak berkongsi pengetahuan saje..

tu adalah makanan yg dipanggil puding atau pun nama komersialnya dlm B.Jpn "oppai purin".
tak bg tau makna oppai tu pun masing2 dah boleh agak apa maksudnyakan.

setiap tmpt sprti Tokyo, Nagoya, Osaka dll mempunyai keluaran oppai purin masing2.
argenya dlm RM14.30sen...ada ke sape2 berkenan nak beli tu..
saya tak pernah beli ye..sekadar ambil gmbr je..


oppss...jgn plak ingat semua puding di jepun ni bentuk begini.
ni hanya terdapat di tempat2 pelancongan saja k...
di pasaraya hanyalah puding2 biasa saja.

org jepun sgt menghargai seni sehingga ia menerapkannya dlm makanan..
sbb tu ada ungkapan yg mengatakan makanan jepun ini
di makan dengan mata bukan dengan mulut.

4 comments:

mohd nor a.k.a saintis said...

puding hanya sesuai utk bayi sahaja..hahhah..

.: mama cute :. said...

aiyeee.. adult also can eat wat...

Kokoro said...

ekeke..betul tu..

deenoh said...

wah...bestnya dapat makan puding sebegitu..Enak dimakan begitu saja.

link

Related Posts with Thumbnails

Blog`s Annivesary

Daisypath Next Aniversary Ticker