Wednesday 25 February 2009

Gembira


yey..hari ni Masako bermalam di rumah saya. Taklah rasa sunyi sangat.
Sekurangnya adalah teman utk berbual2 dan hilangkan rasa bosan dihati.

Dia minta saya buatkan yakisoba sbb katanya teringin nak makan.
Maklumlah yakisoba jepun rasa shoyu kikomannye kuat sangat.
Masakan saya taklah sedap mana pun. Bolehlah sekadar utk alas perut.
Siaplah sudah yakisoba(mee goreng) dan pencuci mulutnya, pisang yg diletak sirap coklat + kacang almond.
Saya rasa gembira dapat menjamunya.
Bertambah gembira melihat dia mkn dgn berselera + tambah mkanan lagi.
Sememangnya kawan saya ini tidak tergolong dlm jenis Jepun yg berpura2 utk menjaga hati.
Saya suka dengan caranya.

Kenapa saya cakap begini, sbbnya saya pernah jumpa jenis yg kata oishi..oishi..(sedap) tapi mkn tak habis..hehe..
Sbb tu kwn2 saya di sini suka kata jgn jadi plastik cam jepun.
Walaupun kadang saya pikir plastik dia org tu utk menjaga hati.
Kadangkala kalau kena caranya, tak salah.
Adakalanya tak kena cara buat kita plak naik menyampah.

Berbalik pd gembira td. Saya menerima kad My wish 4 u di fb.
Bila membacanya saya tersenyum sendiri.
Saya titipkan kata2 tersebut
when u are lonely
i wish u love
when u are down
i wish u joy
when u are troubled

i wish u peace

Ye..tuhan bg saya joy disaat saya bosan + gundah.
Dan kegembiraan itu adalah dgn kedatangan Masako dan kad yg saya terima.
Syukur Alhamdulillah, krn kegembiraan ni adalah pemberianNYa.


No comments:

Related Posts with Thumbnails

Blog`s Annivesary

Daisypath Next Aniversary Ticker