Wednesday, 21 January 2009

Tempura soba


oh tempura sobanya cerita.......

tekak teringin nak mkn tempura soba sejuk tapi kedai yang sedap tu tutup plak. jd gi la mkn kat kedai lain. tak pernah gi lagi kedai ni. tgk di luar ada menu soba, apalagi terus la masuk. yg kelakarnya plak, bila masuk selalu akan disambut dgn sahutan 'irasshaimase'tapi kali ni tak ada. makcik & pakcik ni tekaku tgk muka saya. saya pun da serba salah. mgkin
sbb saya gaijin(org luar) & pakai tudung. nak ilangkan gelabah saya pun tanya, masa meniaga da
mula ke..jawabnya..hait( dgn muka yg teragak2)bole masuk ke..bole ddk ke..saya nak order
tempura soba.......selepas ddk barula makcik tu ala tersedar, terus tanya balik..oh nak mkn
tempura soba ye.
sedap gak la soba dia. yg tak bestnya tak dapat na minta tmbh ocha. sbb makcik tu malu, ddk kat belakang kedai je. sian betul. .bila nak balik saya pun jerit sumimasen..terus dia pun dtg dr belakang dan bg tau arga 700yen(RM24). Senyum jek muka dia..& terus ucap arigato..
agaknye selama ni tak pernah org luar msk kedai dia..dah tu mesti ingat saya nak ape2/jual brg kat dia kut..tu mcm takut2 jek..hehe



1 comment:

Muhammad Azli Shukri said...

muy bueno senor..gracis muchas gracis.

Related Posts with Thumbnails

Blog`s Annivesary

Daisypath Next Aniversary Ticker